Porsche
Swoją nazwę ta niemiecka firma założona w 1931 roku nosi za sprawą jej założyciela, Ferdinanda Porsche. W trakcie II WŚ marka ta miała powiązania z III Rzeszą. Produkowała wówczas wojskowe pojazdy, oraz już od tamtego czasu ściśle współpracowała z Volkswagenem, ponieważ Ferdinand był konstruktorem Garbusa. Stało się tak, ponieważ Porsche początkowo chciało zajmować się tylko aspektem inżynierskim, a nie produkcją aut. Przełomem w ich historii, było wprowadzenie modelu 356, które można było pierwowzorem 911. Kolejne lata przynosiły firmie wiele sukcesów jak i porażek. Szczególnie ważną rolę odniósł model 917, którym udało się odnieść zwycięstwo w 24 godzinnym wyścigu Le Mans. Obecnie Porsche produkuje nie tylko samochody sportowe, ale także rodzinne, luksusowe SUV’y ze sportowym zacięciem.
911
Większość ludzi, jeśli pomyśli o Porsche pierwszym modelem, który przychodzi im na myśl jest właśnie 911stka. Ten flagowy model swoją historię rozpoczął w Stuttgarcie w 1963 roku. Umieszczona z tyłu jednostka napędowa chłodzona powietrzem oraz wyjątkowa, niepodrabialna sylwetka. Właśnie te cechy spowodowały, że 911 stały się złodziejem serc (i pieniędzy) petrolhead’ów na całym świecie. Popatrzymy na porównanie pierwszych dziewięćset jedenastek z tymi, które obecnie zjeżdżają z taśm produkcyjnych. Możemy zauważyć, że główne założenie tego jak ma wyglądać to auto nie zostało zmienione, lecz jest wciąż unowocześniane. Cóż, widocznie Niemcy tak mają, o czym pisaliśmy już w innym wpisie o kultowym niemieckim samochodzie – G klasie.
Targa
Ani cabrio, ani coupe…Dlaczego właściwie Porsche produkuje od ponad 50 lat 911 z nadwoziem targa? Odpowiedz ma to pytanie jest banalnie prosta. Duża część tych aut, była przeznaczona na rynek amerykański, gdzie nadwozie cabrio nie było akceptowane, ze względu na restrykcyjne podejście do bezpieczeństwa za kółkiem. Nazwa zaś wywodzi się od długodystansowego wyścigu, rozgrywającego się na ulicach Sycylii w okolicach miasta Palermo, który nosi nazwę Targa Florio.
Porsche 964 Targa
Kiedy zestawi się klasyczny egzemplarz wraz z nowym, można odnieść wrażenie, że starsze wyglądają wręcz jak zabawki. Druga, generacja 911, czyli 964 to kultowa sylwetka, z błotnikami idealnie dochodzącymi do linii świateł, możliwość zdjęcia dachu czy blenda z napisem PORSCHE, między tylnymi reflektorami. Jest to przepis na wspaniałe motoryzacyjne doznania. Nasz serwis porsche odwiedził niedawno jeden z egzemplarzy 964 w wersji Carrera 2. Napęd na tylną oś, pojemność silnika 3,6l i moc 250 KM, co owocowało przyspieszeniem do 100km/h w 5.7 sekundy. Opieka serwisowa nad takim autem była dla nas prawdziwą przyjemnością!
Porsche 991.2 Targa
W najnowszej generacji 911stki-991.2 w wersji Targa 4s proces rozkładania, bądź składania dachu to prawdziwe widowisko, w którym jedynym nieruchomym elementem górnej części karoserii auta jest aluminiowy pałąk. Silnik, oczywiście znajduje się z tyłu, jednak nie jest już chłodzony powietrzem. W 4s o wrażenia z jazdy dba silnik 3,8l o mocy 420 KM, a pomaga mu w tym automatyczna, 7-biegowa skrzynia PDK.
Porsche w VCentrum
W VCentrum lubimy zajmować się Porsche. Detailing ma ręce pełne roboty, zajmując się zarówno nowymi egzemplarzami, jak i pięknym 996 turbo, które było u nas na małym spa. Ponadto w salonie samochodów luksusowych VCentrum staramy się spełnić wszystkie oczekiwania naszych klientów. Dlatego coś dla siebie znajdzie zarówno miłośnik klasycznej motoryzacji, jak i zwolennik nowoczesnych rozwiązań.
Zapraszamy także do śledzenia naszych profili w mediach społecznościowych: https://www.instagram.com/vcentrum/ oraz https://www.instagram.com/vcentrum/