Przemieszczając się w miejskiej dżungli, nierzadko wykonujemy manewry ‘na żyletki’. Tutaj liczą się umiejętności kierującego, obserwacja pozostałych użytkowników drogi jak i oczywiście gabaryty auta, którym się przemieszczamy. Dlatego też istnieje segment miejskich samochodów. Pojęcie to nie definiuje jednak dokładnie jakie rozmiary ma posiadać taki wóz, zatem dla jednego jest nim Smart, a dla drugiego Volvo XC40. Przyjrzyjmy się bliżej przekrojowi ‘town car’ów’, jakie oferujemy Państwu w naszym salonie samochodów premium!
A
Najmniejszy, rozpoczynający gamę modeli w salonach Mercedesa . A klasa od lat podbija serca kierujących, o czym mięliśmy już okazję Państwu wspominać. Jednak na rynku pojawia się coraz więcej konkurencji , więc projektanci i inżynierowie Mercedes-Benz mieli nie lada wyzwanie, żeby osiągnąć sukces. Idealną receptą na to okazało się napakowanie A-klas najnowszymi, inteligentnymi technologiami i systemami oraz wykończeniem nieodbiegającym wiele od najwyższych modeli w gamie. Auto dzięki temu jest bardziej wydajniejsze i lepiej się prowadzi. Ponadto, by przypodobać sobie nielichą rzeszę fanów motoryzacji, którzy pragną zarówno małego, jak i szybkiego auta zdecydowali się na ścisłą współpracę z AMG i stworzenie rasowych, miejskich hot hatch’y. A45 stało się prawdziwym hitem, do tego stopnia że zagorzali fanatycy oburzeni są faktem, iż najnowsza odsłona A-klasy pojawi się ‘tylko’ w wersji A35. Dla tych, którzy chcą jeszcze więcej mocy w swoich autach mamy rozwiązanie – chiptuning Warszawa? Oczywiście w VCentrum!
ForTwo czy ForFour?
Smart jest wręcz ikonicznym, miejskim autem. Pierwsze egzemplarze zaczęły poruszać się po drogach w 1998 roku, a teraz w produkcji mamy nie tylko 2 drzwiowe egzemplarze, ale również obszerniejsze 4-drzwiowe, a nawet SMART BRABUS. Od jego światowej premiery minęło już kilkanaście lat i jak to z autami bywa (na co najlepszym dowodem jest 911, nie tylko targa ;))ich gabaryty znacznie się powiększają, choć część elementów powiększających wpływa na lepszą ochronę kierujących i pasażerów. Najnowsze egzemplarze są znacznie lepiej wykończone, materiały wykorzystane we wnętrzu są lepszej jakości, a właściwości jezdne i jednostka napędowa wraz ze skrzynią biegów bardziej elastyczna. Jednak dopracowanie takich aut wymaga ogromnych nakładów finansowych, których Daimler nie chciał na to wykładać. Dlatego też przy produkcja najnowszej generacji przebiegła w ścisłej współpracy z Renault, przez co większy brat ForTwo, ForFour i Twingo to niemal bliźniacze auta.
Najmniejszy z większych wśród Volvo-XC40
Dla niektórych XC40 w kategorii aut miejskich jest totalnym absurdem, a dla innych idealnym rozwiązaniem. Ten crossover to prawdziwy strzał w dziesiątkę ze strony szwedzkich projektantów. Wachlarz możliwości, jakie oferuje nam ten producent jest niesamowity. Jako VCentrum Volvo dealer Warszawa prezentujemy Państwu zarówno opcje z napędem benzynowym ( T3, T4, T5) jak i Diesela, jak i w różnych wersjach wyposażeniowych np. Monumentum. XC40 jest naprawdę świetnym rozwiązaniem, dla kogoś kto chce zaznać komfortu i wygody i luksusowego wnętrza, mając jednak w zanadrzu miejsce na wakacyjny bagaż. Nie bez powodu otrzymało ono tytuł Europejskiego Samochodu Roku 2018 roku, wyprzedzając wówczas m.in. najnowsze BMW serii 5 czy Audi A8!
MINI!
Pierwsze Mini zostały wyprodukowane w 1959 roku, niemal od razu stając się ikoną motoryzacji. Obecnie MINI należy do koncernu BMW, jednak godnie kontynuuje tę wspaniałą historię, stylizując najnowsze samochody na klasycznym ‘miniaku’. Najnowsze modele to nie tylko standardowy Hatchback, ale także różne wariacje na jego temat – chociażby jego 5-drzwiowa wersja. W gamie Mini jest także Countryman, którego gabaryty stanowczo odbiegają od bycia MINI. Niezależnie jednak od modelu w każdym z nich można poczuć charakter klasycznych egzemplarzy z lat ’60 – relatywnie niewielka masa, napęd na przód i niezwykle bezpośredni układ jezdny! Hasła reklamowe często są jedynie słowami rzuconymi na wiatr jednak w tym wypadku MINI to prawdziwa radość z jazdy!
1-series
BMW przez wiele lat po Isetcie nie produkowało małego, miejskiego samochodu, a jego rolę w salonach BMW miała pełnić seria 3. Jednak w pewnym momencie nadszedł moment w którym zdecydowali się na małego hatchback’a,. BMW serii 1 ma być bawarskim odpowiednikiem Golfa czy A-klasy, jednak bije je na głowę dosłownie jednym czynnikiem. Napęd na tylną oś, jest niespotykaną rzadkością w morzu miejskich aut. Dlatego też ‘jedynki’ prowadzą się o wiele lepiej niż auta konkurencji. Używane BMW serii 1cieszą się ogromną popularnością, nie tylko ze względu na wspomniane wyżej nietuzinkowe właściwości jezdne, ale także na jakość wykończenia wnętrza. Dlatego też w naszym Salonie BMW w Warszawie na Powsińskiej 69/71 prezentujemy Państwu świetny egzemplarz:
Miejskie auta w VCentrum
Jeśli nie możesz zdecydować się, jakiego auta do miasta potrzebujesz zapraszamy do naszego salonu samochodów luksusowych – Vcentrum! Nasi wykwalifikowani pracownicy pomogą Państwu w wyborze idealnego auta, zabiorą na jazdy próbne oraz doradzą we wszelkich formalnościach.
Przypominamy Państwu także, że swoje obecne miejskie auta możecie oddać na auto spa – Warszawa VCentrum przywróci Waszym autom idealny blask, a przy jakichkolwiek usterkach będziecie mogli poczuć się jak w autoryzowanym serwisie BMW, MINI czy Mercedes-Benz.
Zapraszamy serdecznie do śledzenia naszych profili w mediach społecznościowych: https://www.instagram.com/vcentrum/ oraz https://www.instagram.com/vcentrum