Patrząc na osiągi Mercedes-AMG trudno się nie zgodzić, że to naprawdę szybkie samochody. Jednak co jakiś czas BRABUS demonstruje swoją kolejną realizację. Tym samym udowadnia, że nie ma takich parametrów, których nie da się polepszyć. Doskonałym tego przykładem jest BRABUS 800. Powstał on na bazie 4-drzwiowego Mercedes-AMG GT 63 S 4MATIC+ będącej najmocniejszą odmianą tego modelu.
Osoby, które śledzą nasze media społecznościowe dobrze wiedzą, że jako autoryzowany dealer BRABUS Warszawa na swoim koncie mamy niejedną realizację związaną z budową BRABUS 800 na bazie modelu Mercedes-AMG G63. Modyfikacje BRABUS są jednak dedykowane dla większości modeli marki Mercedes. Nie dziwi zatem fakt, że niemiecki tuner sięgnął również po 4-drziowe coupe jakim jest Mercedes-AMG GT four door.
BRABUS 800 – modyfikacje nadwozia
Każdy Mercedes, który opuszcza siedzibę BRABUS, przede wszystkim przyciąga wzrok swoim wyglądem. W tym przypadku nadwozie przeszło szereg modyfikacji wizualnych, których celem jest poprawa aerodynamiki, a co za tym idzie, większa stabilność prowadzenia. Samochód został wyposażony m.in. w zmodyfikowane zderzaki, spojlery, poszerzone nadkola oraz dyfuzor. Wszystkie elementy zostały wykonane z ultralekkiego włókna węglowego w celu jak największej redukcji masy. Oczywiście samochód zyskał również nowe oznaczenie w kształcie litery B, które zastąpiło logo Mercedes.
BRABUS 800 – osiągi
Już oznaczenie AMG jest sygnałem, że mamy do czynienia z bardzo szybkim samochodem. Mercedes-AMG GT63 S 4MATIC+ seryjnie posiada pod maską czterolitrową, turbodoładowaną jednostkę benzynową V8. Generuje ona moc 639 KM oraz 900 Nm maksymalnego momentu obrotowego co pozwala osiągać pierwsze 100 km/h już po upływie 3,2 sekundy. W efekcie modyfikacji przeprowadzonych przez BRABUS, które objęły m.in. montaż dwóch nowych turbosprężarek, moc wzrosła do 800 KM zaś maksymalny moment obrotowy do zawrotnych 1000 Nm. W efekcie tego BRABUS 800 rozpędza się do pierwszej „setki” w 2,9 sekundy.
Pozostałe zmiany
Łatwo się domyślić że modyfikacje, wprowadzone przez BRABUS, obejmują znacznie więcej. Tradycyjnie tuner wymienił również układ wydechowy oraz koła. Te ostatnie są większe i szersze. A konkretnie to z przodu samochód posiada 21-calowe koła zaś z tyłu 22-calowe felgi Monoblock Z „PLATINIUM EDITION” wykonane w zaawansowanej technologii pozwalającej zapewnić niezwykłą wytrzymałość i niską masę. BRABUS 800 zyskał również pneumatyczne zawieszenie pozwalające obniżyć nadwozie o 25 mm.
Szeroko zakrojone prace pozwoliły stworzyć samochód będący źródłem ekstremalnych wrażeń z jazdy. Ale też takim celem jest budowanie samochodów sygnowanych znaczkiem BRABUS. Jeżeli interesują Cię modyfikacje Twojego samochodu Mercedes-AMG to skontaktuj się z nami. Nasi doradcy odpowiedzą na każde Twoje pytanie.