W dobie absurdalnie wysokich osiągów i mocy, zaawansowanych systemów doładowania, kolejnych restrykcji dotyczących spalania, niektóre samochody tracą swój urok. Natomiast GT4 wśród szybszych kolegów nie powala aż tak osiągami, jednak w świetny sposób pokazuje co to znaczy motoryzacyjny puryzm – Porsche Cayman GT4 – tradycja w idealnych proporcjach.
Jednak czym może się wyróżnić Cayman w cieniu kultowej 911tki czy McLaren’a? Wolnossącym silnikiem i ręczną skrzynią biegów. W połączeniu z sportowym, sztywnym zawieszeniem brzmi to dość spartańsko. Jednak 718 znalazło idealny balans między super sportową, bezkompromisową maszyną a autem klasy GT. Konstrukcja Porsche daje o sobie znać jako typowo wyścigowy samochód, bez konieczności katowania nas hałasem czy twardymi fotelami. Jest to namiastka tego co daje 911 GT3 RS. Porsche Cayman GT4 – tradycja w idealnych proporcjach.
Idealne proporcje również w kwestii wymiarów samochodu i jego kompaktowości. Wyważenie auta, układu kierowniczego, wsiadając do niego nie znajdziecie niczego co chcielibyście zmienić.
Za plecami kierowcy znajduje się centralnie umieszczony, wolnossący silnik, nieco większy od poprzednika, o pojemności 4 litrów. Pomimo tego moc i moment pozostał ten sam – 420 koni mechanicznych i 420Nm. Zwiększenie pojemności ma za zadanie zwiększenie dostępności mocy w szerszym zakresie obrotów. Ponadto silnik GT4 posiada także kuty korbowód i trzy punktowy wtrysk piezoelektryczny. Wszystko to przekłada się na świetne przyśpieszenie, responsywne, płynne, narastające wraz z obrotami. To ten rodzaj przyśpieszenia, które pozwala na płynne i pewne wyjście z zakrętu. W ten sam sposób 718 na torze może być konkurencyjnym autem dla np. 911 Turbo S.
Choć w Caymanie nie znajdziemy ogromnego, tylnego skrzydła, nie znaczy to, że nie zadbano o jego aerodynamikę. Wręcz przeciwnie. Przyczepność przy wyższych prędkościach zapewnia długi, nisko zawieszony przedni splitter i wydajny projekt podłogi z dyfuzorem.
Wnętrze 718tki sprawia wrażenie surowego, jednak dzięki wysokiej jakości wykonania, dokładnych przeszyć i nowoczesnemu systemowi multimedialnemu, można poczuć się w nim wyjątkowo.
Prowadzenie Caymana mogło być do przewidzenia – wybitne. Samochód jest zwinny, responsywny, świetnie zestrojony. Natomiast niski środek ciężkości nie zmusza nas do aż tak sztywnych nastaw zawieszenia. Manualna skrzynia biegów potęguje wszelkie wrażenia związane z szybką jazdą.
Ciężko o drugi taki samochód – równie przyjazny jak i spartański. Na szczęście możecie go spotkać zaglądając do naszej oferty sprzedaży. Natomiast jeśli jesteście już szczęśliwymi posiadaczami Porsche – odwiedźcie nasz serwis. Profesjonalnie dbamy o stan techniczny tych świetnych samochodów.