Targi IAA (Internationale Automobil Ausstellung) we Frankfurcie, które właśnie się odbywają (od 14 do 22 września 2019 roku) obfitują w liczne premiery superciekawych, coraz szybszych aut. W dużej mierze na tegorocznych targach największe motoryzacyjne koncerny zaprezentowały elektryczne, czy pół-elektryczne modele (z wyjątkiem BRABUS’a, pokazującego wyjątkową G-klasę z V12’ką – stara szkoła motoryzacji!!!) a także liczne modele koncepcyjne. Zapraszamy Państwa na krótkie podsumowanie najważniejszych perełek motoryzacji Motor Show We Frankfurcie 2019.
BRABUS G V12 900 „ONE OF TEN”
Wszystkie największe koncerny motoryzacyjne powoli odchodzą od jednostek napędowych z dużą ilością cylindrów i o wielkich pojemnościach. Na tegorocznych targach w Genewie (nasza relacja tego wydarzenia tutaj) Mercedes-Benz zaprezentował ostatnią „eskę” z silnikiem V12, tymczasem we Frankfurcie BRABUS, po 15 latach od prezentacji pierwszego G V12 BRABUS pokazuje całemu światu jego reinkarnację. BRABUS G V12 „ONE OF TEN” to limitowana do 10 sztuk, niesamowicie wyjątkowa edycja kultowej G-klasy. Pod maską drzemie 6,3-litrowy, podwójnie doładowany silnik o mocy 900KM (!!!) i momencie obrotowym 1500 Nm. Ta jednostka napędowa, pozwala rozpędzić się do 100 km/h w zaledwie 3,8s, a jego prędkość maksymalna ograniczona jest do 280 km/h. Moc i moment obrotowy przekazywane są na 4 koła za pośrednictwem 9-cio biegowej skrzyni biegów, którą w trybie BRABUS RACE można obsługiwać karbonowymi manetkami. 10 limitowanych sztuk znajduje się na kutych, dziesięcioramiennych felgach „Platinium Edition” o średnicy 23 bądź 24-cali. Ponadto specjalnie na potrzeby 12-cylindrowego silnika zostało opracowane zawieszenie Coliover Ride Control, które dostosowuje się do dodatkowego obciążenia, zachowując funkcjonalność standardowej G-klasy oraz zapewnia różne konfiguracje zawieszenia i regulację jego wysokości. Nadwozie dostało kompletnie nowy „look” obejmujący modyfikacje karoserii obejmujące kompletny bodykit Widestar i szereg karbonowych elementów. Wnętrze auta, również podkreśla swoją wyjątkowość – połączenie białej i brązowej skóry z pomarańczowymi dodatkami z Alcantary, która znajduje się nawet w schowku. Niesamowite auto! Jako autoryzowany dealer BRABUS’a mamy rezerwację na jedną z 10 sztuk tego wyjątkowego modelu. Pojawi się ona w naszym salonie samochodów luksusowych, jeśli tylko znajdzie się klient gotowy na taki zakup.
BRABUS Adventure
BRABUS zaprezentował też kompletną opozycję dla G 900, czyli BRABUS Adventure. Zamiast przodu całego w karbonie mamy wyciągarkę i owiewkę nad szybą czołową. Znajdują się na niej cztery reflektory, a tuż za nimi bagażnik dachowy (wyposażony w miejsca do przechowywania siekiery i łopaty). By ułatwić korzystanie z tej opcji, z tyłu G-klasy znajduje się również drabinka. BRABUS Adventure jest gotowy na off-road – ma opony terenowe 285/55 R20 i specjalne sprężyny sportowe, dzięki którym można zwiększyć prześwit.
AI: Trail
Audi zaprezentowało koncept elektrycznego pojazdu terenowego. AI:Trail, autonomicznie poruszające się w każdym terenie, między innymi za pomocą niezwykłych kół (w aucie są opony, którym można zdalnie modyfikować ciśnienie, jak i może ono dostosowywać je automatycznie do nawierzchni dzięki specjalnym czujnikom), dających mu ponad metr prześwitu. Elektryczny silnik, zapewniający stały napęd na wszystkie koła generuje moc 429 KM i ma zasięg około 500 km. Auto jest na tyle futurystyczne, że zamiast przednich reflektorów drogę przed nami oświetla 5 dronów. Nadwozie auta ma przypominać kształt diamentu, a minimalistyczne wnętrze pozwalać na bardziej emocjonalne odczuwanie miejsca w którym się znajdujemy.
Nowy Land Rover Defender
Dla fanów marki Land Rover była to niezwykle wyczekiwana premiera. Nowy Defender, kontynuujący ponad 70 letnią historię tego modelu–ikony, którego zaprojektowanie, bazujące na najlepszych i najbardziej charakterystycznych cechach swoich poprzednika było nie lada wyzwaniem dla projektantów. Najnowsze wcielenie Defendera dostępne będzie w dwóch wariantach – trzydrzwiowej ‘90’ oraz pięciodrzwiowej ‘110’. Nowy Defender to zupełnie odmienione auto, które wykorzystuje najnowsze technologie. Aluminiowy monokok (inżynierowie Land Rovera twierdzą, że jest to najsztywniejsza konstrukcja jaką kiedykolwiek wyprodukowali), nadwozie większe niż zwykle (powiększone o 722mm i 440mm zależnie od wersji), na zawieszeniu z podwójnymi wahaczami z przodu i niezależnym tylnym zawieszeniem Integral Link. Land Rover ma sobie poradzić w każdych warunkach, nawet najbardziej ekstremalnych, do czego producent wręcz namawia. Również gama jednostek napędowych została unowocześniona – możemy wybrać w silnikach benzynowych (cztero- i sześciocylindrowe), hybrydowych/plug-in i Diesela (czterocylindrowe). Wnętrze auta jest minimalistyczne. Łączy funkcjonalność i wytrzymałość elementów z najnowocześniejszymi nowinkami technologicznymi. Elementy wnętrza wykonane są z stworzono tak, by były odporne na wszystko, co może spotkać nowego Defendera. Podłoga auta jest gumowa, a elementy kokpitu pokryte są trwałą powłoką proszkową. Land Rover oferuje swoim klientom 4 wersje akcesoryjne – pakiet odkrywcy, przygodowy, country i urban.
W przyszłym tygodniu zaprezentujemy Państwu drugą część najciekawszych aut z IAA!
By być na bieżąco z nowinkami z podnośników naszego serwisu i najnowszymi autami premium w naszej ofercie, zapraszamy do śledzenia naszych profili w mediach społecznościowych: https://www.instagram.com/vcentrum/ oraz https://www.instagram.com/vcentrum/