W momencie kiedy na rynek trafia M5 Competition, można powiedzieć, że BMW postawiło poprzeczkę najwyżej jak się da, tworząc sedana o ekstremalnych parametrach i osiągach godnych supersamochodu. Przychodzi moment debiutu M5 CS to najmocniejsze BMW produkowane seryjnie.
Zmiany są jeszcze bardziej radykalne i zaskakujące niż mogłoby się wydawać. Samochód napędza 4.4 litrowe V8 o mocy 636 koni mechanicznych i 750 Nm maksymalnego momentu obrotowego. To powoduje, że M5 to najmocniejsze BMW dostępne na rynku. Te parametry świetnie grają z 8 stopniową automatyczną skrzynią biegów i napędem na cztery koła. To przełożyło się na 2,9 sekundy do pierwszej setki i prędkość maksymalną 306km/h.
Nie tylko moc uległa zmianie. M5-tka jest teraz lżejsza o 104kg od wersji Competition. Wszystko dzięki modyfikacji nadwozia. Wszystkie elementy aerodynamiczne wykonano z włókna węglowego. Zrezygnowano także z części wyposażenia i wygłuszenia. W wnętrzu znajdziemy cztery indywidualne, sportowe fotele kubełkowe, wykonane z włókna węglowego. Wszystkie te zmiany brzmią dość spartańsko, jednak M5 wciąż zachowuje swój komfort i wygodę na najwyższym poziomie. M5 CS to najmocniejsze BMW
Oczywiście jednym z największych atutów M5 jest jej prowadzenie, które także uległo zmianom. Samochód jest teraz bardziej zwarty, gotowy i narwany. Pozwoliły na to jeszcze ostrzejsze nastawy układu napędowego. Natomiast sztywniejsze aktywne zawieszenie i odchudzona konstrukcja pozwoliła M5-tce być bardziej zwinną i precyzyjną.
BMW wyróżnia się nie tylko osiągami, lecz także stylistyką. Widząc ten samochód na drodze, od razu wiemy, że mamy do czynienia z wersją CS. Wyjątkowy ciemnozielony lakier świetnie komponuje się ze złotymi wstawkami i felgami a całość dopełniają niespotykane, żółte światła LED do jazdy dziennej.
Szokujący jest fakt iż ekskluzywny i wygodny sedan jakim jest M5 CS wykręcił czas 7:29 na Nurburgring Nordschleife, szybciej niż chociażby Mercedes-Benz SLS AMG, będący sportowym roadsterem. Możecie go znaleźć w naszej ofercie sprzedaży.
M5 nie bez powodu znalazło się w VCentrum. Potrzebowało pełnego zabezpieczenia folią PPF, które wykonaliśmy w naszym studiu detailingowym.