Dotychczas jednym z głównych źródeł zachwytu i uwagi w samochodach Mercedesa były niebywałe dźwięki, konie mechaniczne i ambitne osiągi. G500 przełamuje pewne bariery będąc kolejnym wyjątkowym samochodem, jednak na inny sposób.
Mercedes zawsze nas rozpieszczał swoim luksusem lub pobudzał osiągami i ogromną mocą. Natomiast klasa G działała podobnie, jednak swoją masywnością i kształtem karoserii dodatkowo wzbudzała pewien respekt. Prowadząc ten samochód można było się poczuć jak prawdziwy, groźny szef. Kilka egzemplarzy mogą zobaczyć Państwo w naszym salonie [link]. Wyobraźcie co się stanie kiedy taki samochód dodatkowo poszerzymy, podwyższymy i założymy ogromne koła? Całe to uczucie wielkiego władcy drogi jest dosłownie potęgowane (może stąd nazwa „do kwadratu”). G500 to samochód bezkonkurencyjny. Powoduje, że na całą drogę patrzymy z góry i to nie ze względu na status społeczny lecz na pozycję w której nas ten samochód umieszcza.
Zmiany są potężne, radykalne i bezkompromisowe.
Zaczynając od kół – rozmiar 325/55 o 22calowych felgach. Do tego zmieniony prześwit aż o 21 centymetrów względem dotychczasowych modeli. Rozstaw kół także został zwiększony o 29,9cm. Te 3 główne zmiany nadały G klasie kompletnie nowego, niespotykanego charakteru. Teraz jest to pełnoprawna terenówka, którą bez problemu możemy poruszać się po drogach publicznych. Należy też wspomnieć, że została wyposażona w oś portalową, a przy każdym kole zobaczymy nie jeden a dwa amortyzatory – pierwszy zwykły o konwencjonalnej budowie, natomiast drugi jest regulowany elektrycznie, aby ustawić poziom tłumienia i charakterystykę tłumienia, dzięki czemu umożliwia to znalezienie kilku ustawień zawieszenia.
Każda ze zmian, bardzo wpłynęły na prowadzenie i odczucia z jazdy i to w pozytywny sposób.
Na papierze wszystko wygląda dość surowo, jednak Mercedes nie zapomniał o komforcie. Całe wnętrze samochodu – jak na tę markę przystało, jest ekskluzywne i wygodne. Wysokiej jakości materiały, kontrastowe przeszycia, do tego wszelkiego rodzaju multimedia i funkcje z zakresu komfortu oczywiście są na miejscu. Mimo tego samochód dalej emanuje swoim zawadiackim DNA, nierówności są dobrze tłumione, jednak prowadząc dalej czujemy masywność pojazdu i ogromnych czterech kół. W połączeniu z 4 litrowym V8 i wydechem bocznym to idealny przepis na szybką terenówkę. G500 nie szczyci się swoimi osiągami – bo nie musi, jednak nie da sobie zapomnieć, że jest szybkim samochodem.
I co najlepsze, mogą Państwo doświadczyć respektu, który bije od G500 odwiedzając nasz salon.