Rozpoczęliśmy cykl w którym zapoznamy i przypomnimy Państwu najciekawsze premiery motoryzacyjne kolejnych kwartałów. Ponadto nasz prezes Jacek Chmielewski opowie nam co jego zdaniem jest najciekawszą premierą. Wytłumaczy również dlaczego właśnie to auto zasługuje na jego wyróżnienie.
Nowości motoryzacyjne II kwartału 2019
W przeciwieństwie do I kwartału, gdzie większość najważniejszych premier motoryzacyjnych miała swój debiut na Międzynarodowych Targach Motoryzacyjnych w Genewie (przypominamy naszą obszerną relację z tegorocznych targów: https://www.vcentrum.pl/targi-motoryzacyjne-w-genewie-2019/ ). W II kwartale auta debiutują głównie w Internecie. Czy premiery te były równie ekscytujące, co w naszym poprzednim rankingu? Przekonajcie się sami!
Supersamochody
Mimo debiutu w I kwartale 2019 roku, część supersamochodów miała swoją oficjalną premierę w Polsce nieco później. Było tak w przypadku F8 Tributo i ekstremalnej wersji Lamborghini Huracana, czyli Evo. W II kwartale Ferrari zdecydowało się zaprezentować swój wyjątkowy projekt, zaprojektowany na specjalne zamówienie jednego z klientów. P80/C, bo taką nazwę nosi jedyny wyprodukowany egzemplarz, ma torowe przeznaczenie, jednak szczegółowa specyfikacja wozu nie została upubliczniona. Aston Martin natomiast zaprezentował wersję Volante swojego topowego modelu czyli DBS’a Superleggery i jest to najszybszy brytyjski kabriolet, bo 100 km/h osiąga zaledwie w 3,6 sekundy. McLaren w ostatnich latach solidnie wziął się do pracy i co chwile prezentuje nowe auto. Tym razem był to GT, czyli wejście Brytyjczyków w nową klasę samochodów. Auto jest bardzo lekkie, za sprawą karbonowo-alumiowego monokoku, napędza je centralnie umieszczona, 4-litrowa V8-ka o mocy 620 koni, a we wnętrzu znajdziecie kaszmir. A gdyby chcieć pojechać nim na wakacje, to pojemność bagażowa, to 420 l w tylnym i 150 l w przednim bagażniku. Robi wrażenie!
SUV’y
Ten najpopularniejszy segment aut także powiększył się w tym kwartale o kilka nowych możliwości wyboru. Mercedes-Benz zaprezentował nowego GLS’a , czyli największego SUV’a w swojej gamie. Najciekawszą rzeczą, jaką umieszczono w tym ogromnym wozie jest specjalny tryb. Ma on m.in. domknąć szyby i szyberdach, złożyć lusterka, czy podnieść zawieszenie. Czemu ma służyć? Komfortowemu korzystaniu z myjni samochodowych. Nawet Maserati ma swojego SUV’a, a w II kwartale 2019 roku zaprezentował najnowszą wersję Levante, czyli Trofeo. Pod maską znajdziemy V8’kę z Ferrari, a auto do 100 robi taki sam czas jak wspomniana wyżej Superleggera Volante. SUV’y wchodzą na zupełnie nowy poziom!
Standardowe modele
BMW zdecydowało się na odświeżenie linii nadwozia swojej najmniejszej serii i jej zdjęcia już opanowały sieć. A tam znów zaroiło się od komentarzy o zbieżności wyglądu BMW i Lexusa. Bawarczycy w nowej jedynce ulegli także wszędobylskiemu downsizingowi, bo najmocniejsza wersja silnikowa zamiast klasycznej R6, będzie miała 2 litrową R4. Oficjalna premiera zapowiadana jest na wrzesień. Audi natomiast zaszokowało nie tylko swoich klientów, ale także opinię publiczną całej Europy, kiedy okazało się, że najnowsze S6 jak i S7 na starym kontynencie będą oferowane wyłącznie w jednej wersji silnikowej, napędzanej olejem napędowym…
Najlepsza premiera motoryzacyjna II kwartału 2019 roku według Jacka Chmielewskiego
Jakie było najlepsze z nowo zaprezentowanych aut II kwartału 2019 roku, zdaniem Jacka Chmielewskiego, prezesa VCentrum?
„ G klasa czyli „Gelandewagen” to mocny, terenowy samochód przeznaczony dla armii. Pierwotne założenie było takie, że pomimo tego auto ma mieć maksymalny poziom bezpieczeństwa i komfortu jazdy. Produkowany od połowy lat 70 wdarł się na salony w swoich luksusowo- sportowych odmianach AMG na początku 2000r. Dla mnie jako pasjonata mocnych i ekstremalnie mocnych aut właśnie tutaj zaczyna się najlepszy moment G klasy. Od modelu G55 AMG poprzez jego kolejne odmiany: G63 AMG, G63 AMG 6×6, G500 4×4, G63 AMG Crazy Colors, G65 AMG i ostatecznie rok 2018 i całkowicie zmieniony model 464, oczywiście w wersji 63 AMG. Wszystkie wyżej wymienione modele AMG były na celowniku Brabusa, który robił z nich to czego fantazja AMG nie obejmowała;)
Moim faworytem jest najnowsze dziecko G63 Brabus 700 w niepowtarzalnej wersji Widestar. Ta terenówka na sterydach legitymuje się mocą 700KM i momentem obrotowym aż 950Nm, a pierwszą setkę wyświetli po 4.3s – sportowe samochody miejcie się na baczności;) Zresztą oceńcie sami czy słusznie dostał podium – zapraszam do obejrzenia zdjęć naszej najnowszej realizacji.”.
By nie ominąć naszych kolejnych realizacji modeli BRABUS, nowinek z podnośników naszego serwisu, ani najnowszych aut premium w naszej ofercie, zapraszamy do śledzenia naszych profili w mediach społecznościowych: https://www.instagram.com/vcentrum/ oraz https://www.instagram.com/vcentrum/