Ta brytyjska marka nie szczyci się na arenie motoryzacyjnej jako piekielnie szybkie samochody, lecz jednak jako dostojny, wielozadaniowy SUV. Jednakże, Range Rover Sport SVR to torowy wyjadacz o oszałamiających osiągach i rozsądnej konstrukcji.
Range Rover Sport SVR świetnie przedstawia swoje walory. Widząc go od razu wiemy, że mamy do czynienia z poważnym graczem. Mimo to, cała stylistyka nie jest nachalna, nie ma tutaj żadnych ogromnych splitterów, spoilerów, czy poszerzeń. SVR daje po sobie poznać, że jest szybkim samochodem za pomocą niewielkich poszerzeń nadwozia, trochę większych wlotów powietrza. 22 calowe felgi z hamulcami Brembo 380mm wieńczą cały efekt. Finalnie SVR sprawia wrażenie bardziej masywnego, delikatnie agresywnego, zachowując swoją brytyjską klasę i dostojność.
Jeśli by tak porównać jego stylistykę do swoich osiągów, można powiedzieć, że jak na swoje możliwość auto jest dość skromne.
Tutaj dochodzimy do tematu oszałamiających osiągów. Pod maską znajduję się 5 litrowy silnik V8, którego wspiera doładowanie kompresora. W ten sposób otrzymujemy 550 koni mechanicznych. Wszystko to ograne jest niesamowitym dźwiękiem. Przy niskich obrotach słyszymy niski i basowy dźwięk, który są w stanie zapewnić tylko duże pojemności. Wkręcając silnik na wyższe obroty przychodzi potężny delikatnie metaliczny ryk i seria strzałów. Cała ta „aria” i „symfonia” bywa naprawdę uzależniająca.
No dobrze, ale gdzie w tym wszystkim rozsądek? Jednak mówimy o potężnym, sportowym, paliwożernym SUV’ie.
Range Rover Sport SVR potrafi odpowiednio wykorzystać swoją moc i zapanować nad masą. Za sprawą świetnie zestrojonego zawieszenia i układu napędowego świetnie zachowuję się w zakrętach. Jego moc nie jest w żaden sposób przytłaczająca, tak więc można korzystać z jej potencjału. Całość świetnie się przełożyła na czas osiągnięty na Nurburgring Nordschleife – 8 minut i 14 sekund, czyli niemal dwie sekundy szybciej niż Porsche Cayman S czy Megane RS.
Wszystko odbywa się w wyjątkowym, świetnie wyciszonym, wygodnym wnętrzu. SVR nie stracił ani trochę komfortu na rzecz osiągów. To jeden z argumentów, który definiuje RR Sporta jako auto „rozsądne”.
Jego wnętrze to nie tylko ekskluzywność i wygoda jakiej wymaga się od marki. Tak jak z zewnątrz samochodu, jest bardzo estetyczne. W środku nic nas nie rozprasza. Wszystko sprawia wrażenie bardzo przemyślanego. Dodając do tego bardzo intuicyjny system multimedialny, cały samochód staje się prostszy w obsłudze.
Tak więc Range Rover Sport SVR, spełnia tutaj wiele wymogów. Świetne osiągi, zaskakująco dobre prowadzenie. Do tego komfort wygoda i pojemność, jak na SUV’a przystało. Co najlepsze, jest dostępny u nas w sprzedaży, tak więc zachęcamy do zapoznania się z ofertą.
Lub sprawdzić pozostałe samochody tej kategorii, w której znajdziemy takie auta jak Porsche Macan Turbo.
https://www.vcentrum.pl/sprzedaz/filters/rodzaj-nadwozia/suv/