SLR
Pierwszy raz, prototyp SLR’a czyli Vision SLR został zaprezentowany w Detroit 1999 roku. Jego oficjalna produkcyjna premiera miała miejsce dopiero 4 lata później. Auto było ręcznie składane w Woking, gdzie McLaren ma swoje centrum technologiczne. Od 2007 roku dostępna była nie tylko wersja coupe, ale także roadster. Grand tourer SLR napędzany jest V8’ką o pojemności 5,4 litra, dzięki któremu rozpędza się do 100 km/h w 3,7 s, a jego prędkość maksymalna to 337 km/h! Auto luksusowe, jak przystało na wnuka 300 SL, ma rury wydechowe tuż za przednimi kołami. Zabieg ten powoduje, że w kabinie doskonale słyszymy wyjątkowy dźwięk jednostki napędowej.
Wyścigowe korzenie
Sport, Leicht, Rennsport czyli sportowy, lekki i gotowy do wyścigu. Supersamochód, dający możliwość codziennego użytkowania, który powstał jako projekt dwóch wyjątkowych marek. Niemiecki Mercedes-Benz podjął współpracę z brytyjskim McLarenem. Brytyjczycy produkcję swoich aut opierają na technice, jaka wykorzystywana jest w bolidach Formuły 1. Jednak obydwaj producenci podczas projektowania SLR’a czerpali garściami ze swojego doświadczenia, jako jedni z konstruktorów w Mistrzostwach Świata Formuły 1. Dzięki temu sojuszowi, powstała niezwykła maszyna, której nadwozie wykonane jest z włókna węglowego.
300 SL i 300 SLR
Projektanci Mercedesa uwielbiają nawiązania do ikon motoryzacji jakie już udało im się wyprodukować. Przy produkcji SLR’a inspirowano się klasycznym Gullwingiem 300 SL i Mercedesem-Benz 300 SLR, którym to Sir Stirling Craufurd Moss uzyskał zwycięstwo w Mille Migla. SLR był dostępny w wersji 722 o podniesionych osiągach, a jego nazwa jest nawiązaniem do startu w 1955 roku w wyścigach przez Moss’a. Wystartował on bowiem o 7:22 z numerem startowym 722. Na 80 urodziny kierowcy, postanowiono uhonorować go w należyty sposób. Dlatego wyprodukowano limitowaną do 75 sztuk, stylistycznie zmienioną wersję Stirling Moss, o którą mogli starać się wyłącznie posiadacze ‘zwykłego’ SLR’a.
Serwis SLR w VCentrum
W VCentrum nie boimy się wyzwań! Serwis nawet najbardziej wymagających aut, takich jak Mercedes-Benz SLR McLaren jest dla nas przyjemnością. Mogliśmy zająć się naprawą układu hamulcowego, w którym inżynierowie zastosowali wyjątkowe technologie. C-Brake to wyjątkowo odporne na temperaturę kompozytowo-ceramiczne tarcze i 8-tłoczkowe zaciski z przodu i 4-tłoczkowe zaciski z tyłu auta. Cieszymy się, że dla wielu z właścicieli superaut, nasz serwis jest lepszym niż autoryzowany serwis Mercedes-Benz.
VCentrum
W VCentrum posiadamy nie tylko bazę serwisową dla takich marek jak Mercedes-Benz, BMW czy Porsche. W naszym salonie samochodów luksusowych przy ulicy Powsińskiej 69/71 znajdziecie również idealne auto dla siebie. Nasi specjaliści, którzy wysłuchają Państwa oczekiwań i zabiorą na jazdy próbne wybranymi autami. By być na bieżąco z nowinkami z podnośników naszego serwisu i najnowszymi autami premium w naszej ofercie, zapraszamy do śledzenia naszych profili w mediach społecznościowych: https://www.instagram.com/vcentrum/ oraz https://www.instagram.com/vcentrum/