SUV
W ostatnich latach nie tylko na polskich, ale także na drogach całego świata ulice zalewają SUV’y. Sport Utility Vehicle, czyli auta idealne dla ludzi prowadzących aktywny, sportowy tryb życia. Takich, którzy potrzebują w aucie przestrzeni na swój sprzęt, wymagając jednocześnie większego luksusu niż w klasycznych terenówkach. Swoją popularność SUV’y zdobyły przede wszystkim ze względu na większe niż standardowe samochody osobowe właściwości terenowe. Jednocześnie łącząc je z typowymi cechami osobówki. Dzięki możliwości bezproblemowego podjechania na każdy krawężnik w mieście, oraz duży komfort podróżowania zdobywają one coraz większą rzeszę fanów. W ostatnich latach, modę na produkcję SUV’ów rozpoczęła Toyota, wypuszczając na rynek RAV4, która stała się prawdziwym bestsellerem.
Pierwszy SUV
Pierwsze auto, jakie zostało sklasyfikowane jako SUV pojawiło się na rynku amerykańskim w 1962 roku i był to Jeep Wagoneer, natomiast rynek europejski nadał ten tytuł pierwszej generacji Range Rover’a, która zaczęła zjeżdżać z taśm produkcyjnych 1970 roku, jednak za bardziej luksusową terenówkę można uznać dopiero pięciodrzwiową wersję. Jego ówczesne wyposażenie dalece odbiegało od obecnych standardów jakie stosuje Land Rover w IV generacji tego auta.
Audi Q7
Jako salon samochodów premium, musimy mieć w swojej ofercie najbardziej luksusowego SUV’a, jakiego ma w swojej gamie Audi. Q7 miało swoją premierę w 2005 roku, a 10 lat później do produkcji weszła kolejna generacja tego modelu. Prezentujemy Państwu zarówno egzemplarz poprzedniej generacji, z kultowym już dla grupy VW silnikiem 3.0 tdi, jak i model II generacji w najmocniejszej prezentowanej przez producenta wersji silnikowej i wyposażeniowej. SQ7 to auto dla kogoś, kto chce zaznać komfortowej podróży, przy sportowych możliwościach, ponieważ SUV ten ma V8’kę z dwiema turbosprężarkami generującą 435 koni.
BMW X5
BMW zaprezentowało swojego pierwszego SUV’a w 1999 roku i było to X5. Dla wielu krytyków, karoseria zarówno tego modelu jak i mniejszej X3 była uterenowieniem sedanów serii 3 i 5 produkowanych w tych samych latach przez markę. Obecnie BMW poszerzyło gamę Sport Utility Vehicles. W swojej ofercie, prócz X3 i X5 została także zaprezentowany odpowiednik serii 4, a w tym roku także limuzynę 7, czyli X4 i X7. Ponadto od 2007 roku wprowadzili do swojej oferty bardziej luksusowe, SUV’y coupe czyli X6. W każdym z wymienionych powyżej modeli BMW zdecydowało się na umożliwienie klientom wyposażenia swojego auta w najmocniejszą wersję silnikową, jako nawiązanie do serii M, dostępnej w sedanach.
Dodge Durango
Chcemy dać swoim klientom szeroki wachlarz wyboru. Dlatego w SUV’ach jakie mamy w swojej ofercie prezentujemy nie tylko europejskie marki, ale także kilka egzemplarzy amerykańskiego Dodge’a Durango. III generacja powstała we współpracy z Jeep’em, a Durango ma tą samą płytę podłogową co Grand Cherokee, również dostępny w VCentrum. Amerykanie oferowali w nich ‘oszczędne’ silniki V6 o pojemności 3,6l jak i V8 z 5,7l. By oszczędzić wydatków, w jednym z prezentowanych przez nas egzemplarzy znajduje się sprawdzona instalacja LPG.
SUV od Jaguara?!
Nawet tak prestiżowa marka jak Jaguar zdecydowała się na SUV’a w swojej ofercie. Największym hitem, jest I-Pace, czyli totalny przełom w gamie modelowej brytyjskiej marki. Nie dość, że SUV, to jeszcze w pełni elektryczny. Prócz niego, dostępne są także dwa auta z klasycznym silnikiem spalinowym. Większy i bardziej luksusowy F- PACE oraz bardziej kompaktowy i miejski E-PACE, który naszym zdaniem jest najlepszą propozycją Brytyjczyków.
Land Rover
Land Rover do pewnego czasu był marką, która kojarzyła się wyłącznie z terenówkami o niesamowitych właściwościach jezdnych. Obecnie jego cechy mocno się przewartościowały i auta tej marki jakie spotykamy na drogach, to superluksusowe SUV’y. Jest to jednak wyjątkowe połączenie, bo jak pokazują liczne testy wykonywane przez dziennikarzy motoryzacyjnych, Land Rovery dalej niesamowicie radzą sobie w terenie.
Mercedes-Benz
Debiut SUV’a Mercedesa to ML, który podobnie jak pierwsze wcielenie X5 miało swoją premierę pod koniec lat ’90. Obecnie, podobnie jak w przypadku BMW, możemy wybierać w mniejszych modelach takich jak GLC czy GLK, jak i znacznie powiększonych SUV’ach coupe. Mercedes-Benz poszedł jednak o krok dalej i w swojej gamie wypuszcza modele AMG. Auta te są idealnie wyważone i dają frajdę z jazdy, zarówno na górskich serpentynach jak i w terenie. Do tego są wygodne w codziennym użytkowaniu, dlatego w gamie marki jest więcej SUV’ów niż sedanów.
Porsche Cayenne
Luksusowy SUV od Porsche pojawił się na drogach w 2002 roku, a obecnie produkowana jest trzecia generacja modelu. Było to szczególne wydarzenie w historii marki. Był to pierwszy SUV Porsche. Ponownie inżynierowie zdecydowali się na montaż silnika V8, który ostatnio był umieszczony w 928. Ponadto, model ten jest pierwszym w gamie Porsche w którym umieszczono silnik Diesla. Cayenne pozwala fanom Porsche, którzy potrzebują więcej miejsca niż w 911 dalej czuć się jak w prawdziwym sportowym samochodzie.
Volvo
Volvo to synonim bezpieczeństwa, a ich SUV’y posiadają wszystkie najnowsze systemy wspierające kierowcę na drodze, zarówno aktywnie jak i pasywnie. Szwedzi oferują SUV’y o trzech różnych gabarytach. Najmniejsze XC40, jako idealny samochód do miasta, średniej wielkości XC60, oraz największe XC90, którego pierwsza generacja była pierwszym SUV’em Volvo. By zdecydować się, które z nich będzie odpowiednie mamy w swojej ofercie wszystkie modele z gamy marki!
SUV w VCentrum
Jeśli poszukujesz SUV’a, przyjedź do VCentrum, a znajdziesz idealne auto dla siebie! W naszej ofercie znajdziesz szeroką gamę SUV’ów różnych marek, a nasi specjaliści wysłuchają wszystkich Państwa oczekiwań, zabiorą na jazdy próbne i pomogą wyborze najlepszego auta dla Ciebie. Zapraszamy do naszego salonu samochodów premium na ulicy Powsińskiej 69/71! By być na bieżąco z nowinkami z podnośników naszego serwisu i najnowszymi autami premium w naszej ofercie, zapraszamy do śledzenia naszych profili w mediach społecznościowych: https://www.instagram.com/vcentrum/ oraz https://www.instagram.com/vcentrum/.