BRABUS dla Porsche Taycan
BRABUS 750 BODO BUSCHMANN EDITION „1 OF 25” MERCEDES AMG SL 63
BRABUS 900 Rocket R „1 z 25’
Porsche 911 Turbo S Coupe
Można pokusić się o stwierdzenie, że powstał wyłącznie z włókna węglowego i mocy. Na uwagę jednak zasługuje fakt, że BRABUS Rocket R to projekt po raz pierwszy opierający się na platformie Porsche 911 Turbo S Coupe. Jest zatem obietnicą wybitnych wrażeń z jazdy zarówno na drodze, jak również na torze. Produkcja zostanie ograniczona do skromnych 25 sztuk. Co warto wiedzieć na jego temat?
Zacznijmy od tego, co widać na pierwszy rzut oka. To przede wszystkim „szyta na miarę” karoseria BRABUS WIDESTAR wykonana z wysokiej jakości włókna węglowego. Została dopracowana zarówno pod względem niepowtarzalnej stylistyki, jak i funkcjonalności. Było to możliwe dzięki wykorzystaniu najnowocześniejszych technologii tunelu aerodynamicznego, które pozwoliły osiągnąć najwyższy poziom wydajności aerodynamicznej.
Aerodynamika – tu nie ma miejsca na ustępstwa
Każdy, najmniejszy element nadwozia został zaprojektowany w taki sposób, aby finalnie osiągi tego auta były wręcz niebywałe. Przedni zderzak BRABUS jest wyposażony w spojler BRABUS wykonany z włókna węglowego, którym można aktywnie sterować z kokpitu, aby uzyskać optymalną siłę docisku przy dużych prędkościach. Karbonowe obramowania zostały wyprofilowane w sposób pozwalający precyzyjnie kierować przepływające powietrze do wlotów powietrza chłodnicy oraz układu hamulcowego. Co więcej, przednie nadkola, wyłożone kewlarem, również są wyposażone w specjalnie zaprojektowane otwory wentylacyjne aby zapewniać skuteczne chłodzenie. Panele progów dopełniają efektownego kształtu nadwozia, które rządzi się swoją szerokością 196,8 cm.
Tył definiuje zderzak BRABUS WIDESTAR ze zintegrowanym dyfuzorem BRABUS, który podobnie jak większość elementów nadwozia, również został wykonany z włókna węglowego. Eksponuje on cztery końcówki układu wydechowego BRABUS Inconel. Ale zadaniem dyfuzora nie jest wyłącznie estetyka. W duecie z tylnym spojlerem wytwarza on większą siłę docisku tylnej osi.
Moc – nikt nie będzie narzekał
Zajmując miejsce za kierownicą, należy przygotować się na prawdziwą erupcje mocy, która w tym przypadku wynosi 662 kW / 900 KM. Całość napędza sześciocylindrowy silnik bokser o pojemności 3,8 litra, wyposażony w dwie turbosprężarki BRABUS. Efekt? BRABUS 900 Rocket R rozpędza się od 0 do 100 km/h w 2,5 sekundy. Po przekroczeniu pułapu 100 km/h na kolejną „setkę’ nie trzeba zbyt długo czekać – pojawia się bowiem po upływie 7,2 sekundy. To zasługa automatycznej (z możliwością ręcznej zmiany), ośmiobiegowej, dwusprzęgłowej skrzyni biegów.
Zawrotne parametry wcale nie czynią tego auta „mistrzem prostej”. Elektronicznie sterowany układ napędowy na wszystkie koła bez wysiłku kieruje bowiem moc na każde z nich, zapewniając doskonałą przyczepność i stabilność na każdym zakręcie. Aby chronić opony Continental SportContact 7, prędkość maksymalna została elektronicznie ograniczona do 340 km/h.
Jeden układ wydechowy BRABUS – różne oblicza
Elektronicznie sterowane zawory umożliwiają regulację dźwięku układu wydechowego bezpośrednio z poziomu kokpitu. W pozycji zamkniętej sześciocylindrowy bokser pracuje w subtelnym trybie „Coming Home”, który pozwala się zrelaksować w drodze do domu po dniu spędzonym na torze. Kto z kolei chce wydobyć esencję z brzmienia 900 KM, ten może skorzystać z trybu „Sport”.
Koła – bardzo lekkie i bardzo wytrzymałe
BRABUS 900 Rocket R toczy się na nowych 22/21-calowych kołach BRABUS Monoblock P „Platinum Edition”. Ich produkcja opiera się na nowoczesnej technologii kucia i obróbki skrawaniem. Unikalna, pięcioramienna konstrukcja została wzbogacona o charakterystyczne tarcze aerodynamiczne z włókna węglowego. Takie rozwiązanie skutecznie wykorzystuje rotację do odprowadzania rozgrzanego powietrza z nadkoli. Na potrzeby tego projektu został opracowany również specjalny, sportowy układ jezdny BRABUS z niestandardowymi sprężynami śrubowymi BRABUS i w pełni regulowanymi amortyzatorami.
Wnętrze – wisienka na torcie
Wnętrze BRABUS 900 Rocket R to świadectwo elegancji oraz wyrafinowania. BRABUS Masterpiece zostało zaprojektowane tak, aby odzwierciedlać indywidualność ręcznego rzemiosła i nowoczesnego wzornictwa. Wyjątkowo miękka czarna skóra z unikalnym pikowaniem BRABUS „Ellipse” pokrywa całą kabinę, począwszy od siedzeń, poprzez boczki drzwi, aż po wnęki na nogi oraz elementy deski rozdzielczej. Całość ostatecznie łączy się z czarną podsufitką z Alcantary. Poza fascynującymi detalami środkowe sekcje każdego siedzenia zostały perforowane z chirurgiczną precyzją, aby zapewnić optymalną wydajność zintegrowanego systemu klimatyzacji i maksymalny komfort.